Kada se spomenu Emirati, prvo sto ljudima padne na pamet je njihovo bogatstvo steceno prodajom nafte. Istina jeste da ono ne bi bilo toliko da nisu imali naftu, ali je jedna velika zabluda da se njihov trenutni prihod i BDP zasniva vecim delom na prodaji nafte.
Cinjenici za volju, 29% PDP cini zarada na nafti i granama industrije vezanim za istu, dok se ostalih 71% baziraju na privrednim granama koje nemaju veze sa naftnom industrijom.
Cinjenica je, takodje, i da je ekonomija, i pored svoje raznovrsnosti, u velikoj meri zavisna od naftne industrije, medjutim, da li to i u kolikoj meri ima uticaj na gradjevinske projekte emiratskih firmi?
Uzecemo za primer Dubai, konstitutivnu oblast Ujedinjenih Arapskih Emirata i njegovu ekonomsku formaciju. Naime, iako je ekonomija Dubaija inicirana prometom nafte, trenutno se na istom zasniva manje od 2% BDP. Najveci deo budzeta se popunjava prihodom od turizma i prometa nekretnina. Abu Dabi, iako prilicno zavistan od nafte, takodje sve vise svoju ekonomsku politiku zasniva na sporednim industrijskim granama. To dovoljno govori o njihovoj sve manjoj zavisnosti od nafte i gasa.
I upravo je u tome prednost izgradnje Beograda na vodi. Motiv Emiracana je vise nego ocigledan, kao i namera da sve vise novca iz naftne industrije ulazu u stabilnije privredne grane, sto promet nekretnina svakako jeste. Svi svetski ekonomski strucnjaci se slazu sa tim da ce ta oblast biti sa investicionog aspekta jedna od najsigurnijih u narednom periodu.
Takodje, Eagle Hills je i osnovan kao nezavisna kompanija kako bi sto manje trpela posledice globalne ekonomije, nasuprot nekim drugim gradjevinskim firmama, koje su svoje akcije pustili u promet i tako dodatno postale zavisne od stanja BDP-a.
Zakljucak je da pad cene nafte od skoro 50% moze samo pozitivno da utice na izgradnju Beograda na vodi - u meri da se ceo proces maksimalno ubrza.
Cinjenici za volju, 29% PDP cini zarada na nafti i granama industrije vezanim za istu, dok se ostalih 71% baziraju na privrednim granama koje nemaju veze sa naftnom industrijom.
Cinjenica je, takodje, i da je ekonomija, i pored svoje raznovrsnosti, u velikoj meri zavisna od naftne industrije, medjutim, da li to i u kolikoj meri ima uticaj na gradjevinske projekte emiratskih firmi?
Uzecemo za primer Dubai, konstitutivnu oblast Ujedinjenih Arapskih Emirata i njegovu ekonomsku formaciju. Naime, iako je ekonomija Dubaija inicirana prometom nafte, trenutno se na istom zasniva manje od 2% BDP. Najveci deo budzeta se popunjava prihodom od turizma i prometa nekretnina. Abu Dabi, iako prilicno zavistan od nafte, takodje sve vise svoju ekonomsku politiku zasniva na sporednim industrijskim granama. To dovoljno govori o njihovoj sve manjoj zavisnosti od nafte i gasa.
I upravo je u tome prednost izgradnje Beograda na vodi. Motiv Emiracana je vise nego ocigledan, kao i namera da sve vise novca iz naftne industrije ulazu u stabilnije privredne grane, sto promet nekretnina svakako jeste. Svi svetski ekonomski strucnjaci se slazu sa tim da ce ta oblast biti sa investicionog aspekta jedna od najsigurnijih u narednom periodu.
Takodje, Eagle Hills je i osnovan kao nezavisna kompanija kako bi sto manje trpela posledice globalne ekonomije, nasuprot nekim drugim gradjevinskim firmama, koje su svoje akcije pustili u promet i tako dodatno postale zavisne od stanja BDP-a.
Zakljucak je da pad cene nafte od skoro 50% moze samo pozitivno da utice na izgradnju Beograda na vodi - u meri da se ceo proces maksimalno ubrza.
Нема коментара:
Постави коментар